Wij zijn Enexis

Met bijna 5.500 eigen medewerkers én ruim 1.500 externe medewerkers streven we ernaar dat energie dag en nacht veilig en betrouwbaar door ons netwerk stroomt. We brengen steeds meer duurzame energie naar onze klanten.

Enexis is een regionaal netwerkbedrijf. Het is onze belangrijkste verantwoordelijkheid dat elektriciteit en gas terechtkomen op de juiste plek: bij huishoudens en bedrijven in Groningen, Drenthe, Overijssel, Limburg en Noord-Brabant.

Vanuit deze kerntaak werken we met overheden, bedrijven en huishoudens aan de energietransitie in ons verzorgingsgebied. We vinden het belangrijk dat we sámen aan het energiesysteem van de toekomst bouwen. Ieder draagt op zijn eigen manier bij: door woningen te verduurzamen, wind- en zonneparken te bouwen, en te investeren in elektrisch vervoer en duurzame industrie. Met onze energienetten leggen wij de basis voor deze verduurzaming. En bouwen we mee aan een CO2-neutrale samenleving in 2050.

Veiligheid staat bij ons op één

De distributie van elektriciteit en gas en het werk aan onze netten brengt risico’s met zich mee voor onze omgeving en medewerkers. Veiligheid staat daarom voorop bij alles wat we doen. Om incidenten te voorkomen, volgen we nauwgezet wat er zich afspeelt in ons netwerk. Ook werken we volgens strenge veiligheidsstandaarden en nemen we voorzorgsmaatregelen om risico’s voor onze medewerkers en de omgeving te beperken.