Informatie verbonden partijen

In het eerste halfjaar 2023 is € 193 miljoen aan dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders van Enexis Holding N.V. Onderdeel hiervan was de dividenduitkering van € 100 miljoen over het verkoopresultaat van Fudura B.V.

Enexis heeft een rekening-courantfaciliteit met EDSN. In het eerste halfjaar 2023 hebben twee trekkingen plaatsgevonden onder de rekening-courantfaciliteit van in totaal € 2 miljoen en aflossingen van in totaal € 3 miljoen. Van de financiëringsbehoefte van EDSN in 2023 van € 4 miljoen staat na bovenstaande trekkingen nog € 2 miljoen ter beschikking welke is opgenomen onder de niet uit balans blijkende verplichtingen. Per 30 juni 2023 is € 9 miljoen van de in totaal € 16 miljoen aan uitstaande leningen aan EDSN als kortlopend gepresenteerd onder de overige financiële activa.

Transacties met verbonden partijen vinden plaats uit hoofde van reguliere bedrijfsvoering en vinden tegen marktconforme tarieven en voorwaarden plaats.